11 aprile 2011

 
Placerea vine datorita iluziei, dar fericirea se naste din realitate


Intotdeauna am considerat ca este o bazaconie faptul ca anumiti oameni cred ca fericirea si placerea sunt sinonime. Este o falsa presupunere faptul ca placerea sta la baza fericirii, si eronat alegem placerea in schimbul fericirii.
Cred cu fermitate ca placerea trebuie sa fie parte componenta din fiecare zi. Suntem proiectati pentru a cauta placerea si sa evitam durerea.
Dar placerea creeaza dependenta. Suntem obsesionati de cautarea placerii. Avem nevoie sa cumparam mai mult, de baut mai mult, de mancare mai mult, sa impingem tot mai mult bara transgresiunii. Ceea ce ne dadea placere ieri, astazi ne plictiseste.
Ceea ce ne entuziasma ieri astazi ne lasa indiferenti.
Placerea este o flacara care ne devoreaza. De fiecare data cand flacara se stinge, frigul ne cuprinde si suntem dispusi sa ardem orice pentru a resimti acea senzatie de caldura.
Placerea este simpla si o putem controla. Placerea poate fi cumparata si nu este nevoie sa fie cucerita. Placerea este imediata si nu este nevoie sa o construim.
Dar senzatia de placere are mereu acelasi sfarsit, este ca un amant lipsit de respect care ne lasa goi si ravasiti. Asediati de remuscari ne promitem sa schimbam viata: vom schimba obiceiurile dar vom amana pana la urmatorul moment de placere...

 In cautarea fericirii ...

In fiecare zi suntem bombardati de falsa promisiune ca urmatoarea noastra placere ne va face fericiti... dar paradoxul este ca adevarata fericire nu are nimic de-a face cu placerea. Daca placerea ne constrange sa atingem teluri de care nu avem in realitate atata nevoie, fericirea, in contrariu, se hraneste doar cu esentialul: suntem fericiti atunci cand reusim sa ne concentram asupra lucrurilor cu adevarat importante, cand impartim momente simple cu persoane speciale, cand gustam prezentul fara sa fim ingrijorati de trecut sau viitor.
Fericirea nu este niciodata simpla si mereu pentru a o dobandi trebuie sa platim pretul auto-disciplinei. Fericirea nu poate fi cumparata, dar trebuie cucerita, nu este imediata, dar ii putem gusta fructele pe tot parcursul.


Dar tu? In acest moment al vietii tale cauti placerea sau fericirea?



25 commenti:

  1. Kateryna nu sunt suparata pe tine:) Nu am nici un motiv sa fiu:x Intradevar am simtit ca ceva lipseste pe aici si aceea erai tu>:d<
    Ma bucur mult ca iti place premiul meu si sper sa intri mai des pe blog:x

    RispondiElimina
  2. Eu sincera sa fiu in acest moment sunt fericita:)
    dar daca ar trebui sa caut as cauta fericirea :)

    RispondiElimina
  3. Ma bucur ca nu esti suparata pe mine, da si eu doresc mult sa intru mai des, dar mai dureaza pana cand voi fi iarasi in forma sa pot scrie ca la inceput...
    Ca la fiecare viata ne rezerva mereu surprize, nu mereu placute :)
    Ma bucur din suflet ca tu esti fericita si-ti doresc sa fii mereu :-*
    Cu toate ca nu cred in cuvantul fericire pe deplin, chiar daca suntem perfect convinsi ca suntem fericiti mereu ne va lipsi ceva pentru a intregi fericirea noastra... daca intelegi ce vreau sa spun... aberez la ora asta, scuze...
    Pupici multi si somnic pufos :)

    RispondiElimina
  4. Eu cred ca placerea poate fi o stare si ca nu se stinge ca o flacara ,iti place sa traiesti ,sa iubesti sa te uiti cum florile infloresc etc ,iar fericirea e o clipa ,exista doar intr-un moment in care esti cu adevarat fericit ,o jumatate de zi ,o zi ,un an ,dar nu pentru totdeauna caci apoi revine starea de placere pentru ca ai fost fericit . Sigur ca nu-s sinonime ,doar ca in vorbirea libera e greu sa stai sa analizezi daca folosesti in loc de "fericire" cuvantul "placere "si invers.Sunt deacord cu ceea ce ai scris despre fericire ,ai caracterizat-o asa de frumos!Ai niste idei complexe pe care le ador si analizezi atat de bine tot ce iti propui!

    RispondiElimina
  5. Multumesc din suflet Azucena pentru ca ma citesti si-ti face placere.
    Sunt in continuare foarte multe de scris dar intru in contradictoriu si nu vreau.
    O zi frumoasa si te imbratisez.

    RispondiElimina
  6. buna, malina nu e bine , nu stiu exact ce are, dar e suparata si deznadajduita, eu asa o vad..,.si nu-mi place deloc ce vad...
    ieri m-a bagat in toti sperietii, azi n-am vorbit cu ea...

    RispondiElimina
  7. Lavi, si eu sunt convinsa ca nu este bine, "Ultima postare" spune multe despre starea ei de spirit... sunt foarte dezamagita de ea, ma asteptam sa fie tare, toti avem momente dificile in viata si cu greu le depasim, dar niciodata singuri... tu stii ca si eu am avut ceva de genul si am trecut peste ele, trebuie sa recunosc doar datorita tie si lui tatookis... si pentru asta va multumesc. :-)

    RispondiElimina
  8. cu palcere>:D<
    carterina, eu am incercat sa vorbesc cu ea,. si nu numai eu, dar ea nu vrea sa asculte pe nimeni o tine una si buna cu a ei...
    vrea sa renunte le tot..la vise la tot..in special la blog..
    nu stiu nu pot sa inteleg..ce are..si nu vrea sa zica ca o apasa..
    zice ca nu vrea sa vorbeasca cu nimeni.

    RispondiElimina
  9. Lavi, a citit ce i-am scris si i-am dat id meu de mess, am vb foarte putin dar nu avea mult timp, mi-a spus ca vom vorbi cand are ea timp. Sper mult ca o sa vrea sa vb cu mine. pupici si te imbratisez.

    RispondiElimina
  10. Mi-am simtit numele pronuntat si,cred ca era ceva absolut normal,am raspuns prezent.Eu iti multumesc pentru ca ai avut puterea sa te regasesti si sa ramai tu.(Credc ca ai inteles ce am vrut sa spun.)
    Placerea nu va da nastere niciodata la fericire(poate ,doar in situatia extrema a unei vieti duse intr-o continua placere),dar fericirea naste placeri nebanuite.Cand esti fericit,simpla deschidere a ochilor dimineata ,poate deveni o reala placere.
    Dragele mele prietene,Malina are nevoie de noi toti sa-i fim alaturi.Nu cred ca are nevoie de sfaturi,de incurajari,ci doar de simpla noastra prezenta spirituala.Are nevoie sa stie ca nu este singura si ca noi,cunoscuti sau nu,ii suntem aproape.Lavinia ii poate spune cel mai repede acest lucru.

    RispondiElimina
  11. Lavi eu am vb cu ea si respect tot ceea ce am vb. respect orice problema sau durere are ea, sunt alaturi daca vrea sa ma primeasca... dar doar daca simte ea.
    Somnic pufos :-*

    RispondiElimina
  12. oooooo mr.tatookis, bine a-ti revenit:-)
    Nu, eu va multumesc voua si de aceea incerc sa fiu alaturi de Mallynna, pentru ca stiu cat de important este sa stii ca cineva chiar daca nu-ti cunoaste povestea, nu stie nimic despre tine... incearca sa te inteleaga.
    Eu nu dau sfaturi nimanui, nu sunt in masura, dar i-am cerut doar sa nu ne dezamageasca...
    Am vorbit putin cu ea, incerc sa inteleg dar nu o voi intreba nimic. Trebuie sa fim alaturi de ea, doar daca asta este si dorinta ei... cum i-am spus si ei... un bolnav nu poate fi tratat atata timp cat nu constientizeaza ca are o anumita problema. Eu nu voi intra cu sila in viata nimanui... asa ca numai fi scortos cu mine.

    RispondiElimina
  13. TATOOKIS HAI CA GLUMESC
    SOMNIC PUFOS :-)

    RispondiElimina
  14. abea acum am avzut ce mi=ati scris..
    am sa ii transmit :)
    >:D<
    sper sa fie mai bine, si sa te asculte pe tine Kateryna :)

    RispondiElimina
  15. Buna Lavi, ma indoiesc ca ar lua in calcul ceva din ce am vb amandoua...
    Spun asta deoarece este o persoana extrem de incapatanata... nu inteleg ce anume a determinat-o sa fie atat de negativista... sau mai exact ce este in sufletul ei... un lucru este suficient de clar pentru mine, nu va iesi din starea ei atata timp cat va continua sa fie victima... si sa stea in postura de victima...
    "cine oaie se face, lupul o va manca..."
    Depinde doar de ea ce vrea sa faca cu viata ei...

    RispondiElimina
  16. eu i-am spus ca ea trebuie sa faca ceva pentru ea, dar ea zice ca revine pe blog ca sa ne faca noua pe plac, si ca se arata fericita ca sa ne faca noua pe plac, ea nu se gandeste la ea, ea se tot gandeste la ce vor altii..si tot din cauza altora e in starea in care este, dar ea singura se victimizeaza...
    eu asa cred..
    si ai dreptate e foarte incapatanata.
    nici nu stiu ce sa ii mai zic..

    RispondiElimina
  17. caterina, iti doresc un paste fericit >:D<

    RispondiElimina
  18. Buna Lavi, scuza-ma pentru ca acum am intrat si am vazut ca mi-ai urat Paste fericit, multumesc mult, sper ca si tu ai avut un Paste fericit.
    Lavi, cel mai bine in situatii de genul, este sa ne vedem fiecare de ale noastre.
    Eu tot asa cred, nu se poate vindeca cineva care nu este constient de problemele sale.
    Ea vede intuneric chiar si atunci cand soarele straluceste... si asta doar prin simplul fapt ca asa vrea ea!

    RispondiElimina
  19. buna, nu e nimic!:* da, a fost un Paste fericit,;)) cu putina raceala:D
    da, sunt de acord cu tine, dar am impresia ca incet isi revine :)

    RispondiElimina
  20. multumesc pentru urare si vizita!>:D<

    RispondiElimina
  21. ai un premiu la mine pe blog:)

    RispondiElimina
  22. un blog interesant am gasit cateva postari foarte bune

    RispondiElimina